måndag 21 juni 2010

En groda som njuter av tillvaron

Vår underbara grodfontän skvalpar på under de soliga dagarna. Det är så rofyllt med vatten som porlar. Nu får jag inse att tomten vår är minimal för att anlägga trädgård och då gäller det att jobba i den lilla skalan. Jag tycker att jag lyckats riktigt bra med det ur en grodas perspektiv. Fontänen består av en grå skål från Plantagen fylld med vita och svarta stenar från Solberga handelsträdgård. Sedan ligger där en groda i brons från Mr.Fredrik med en liten minipump ansluten.


Grodan är lite speciell eftersom jag impulshandlade den på trädgårdsmässan förra året. Jag gick förbi monter efter monter med fontäner och pillade och tittade. Små grodor dök upp och blängde med sina ögon och bad om att få följa med hem. Men det var dyrt och det var inte alls vad jag planerat. När jag till slut var klar och skulle ge mig av så står där en grodförsäljare i kapphallen och undrar om jag inte vill fynda en supersöt bronsgroda. Jag berättar om alla grodor som försökt men inte lyckats följa med hem och han tycker att jag bör acceptera ödet. Så säljer han mig en groda flera hundralappar billigare. Han hade rätt, det var menat för jag älskar min lilla bronsgroda som ligger på rygg med armen under huvudet och njuter av livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar