söndag 20 juni 2010

Mördarsnigel

Den här krabaten hittade in till oss idag. Det var sonen som hittade den och jag deklarerade snabbt att han får en krona för varje snigelkompis han hittar. Han hittade inga fler trots det generösa erbjudandet. Än så länge är vi förskonade från snigelattacker. Denna rackare hade dock ett gäng bebisar mellan stenarna vid samma rabatt som larverna. Usch, vilka märkliga blogginlägg det blev idag. Men nog kan man tro att det är en mördarsnigel? Har läst att man bara kan avgöra det genom att ta tester på sniglarna. Å andra sidan så har jag läst att sniglarna med denna "kappa" nedtill troligtvis tillhör mördarsläktet. Nu var det dock jag som var den hemskaste mördaren eftersom jag hade ihjäl den. Livet är makabert ibland.

läs mer om sniglar här

4 kommentarer:

  1. Vad trevligt med din blogg, Katharina! Jag kikar in titt som tätt framöver. Spännande med tanke på att jag mest sett trädgården från "den andra sidan".

    SvaraRadera
  2. Hej Vad roligt att se dig här. Du är så välkommen in i trädgården, både här i bloggen och i det verkliga livet :)

    SvaraRadera
  3. Hej Katharina, nu hittade jag också hit! Spännande att få följa dina projekt i trädgården, från tanke till genomförande. Jättevackra bilder!

    Kram

    SvaraRadera